Jdi na obsah Jdi na menu
 


Scharnhorst

1. 10. 2006

SCHARNHORST     

                                                                                                                            Hlavní výzbroj tvořilo devět děl ráže pouhých 280 mm. Na úkor dělové výzbroje byla ušetřená tonáž věnována ve prospěch pancéřové ochrany. Uvažovalo se o tom, že v budoucnu budou instalována děla ráže 15", ale k tomu nakonec nedošlo. Jednalo se o děla SK/LC28 ráže 11"/54,5 vyrobená v Kruppových závodech a byla umístěna ve standardních trojdělových věžích Dreh C/34 - dvě věže na přídi a jedna na zádi. Hmotnost hlavně přesahovala 53 tun a střílela projektily AP(protipancéř) o hmotnosti 330 kg nebo HE(bombardovací/fragmentační) o hmotnosti 315 kg na vzdálenost až 40,9 km při elevaci 40 stupňů. Hlaveň měla drážkový vývrt s 80. drážkami a průraznost projektilů činila až 205 mm pancéře na vzdálenost 27 km.

Sekundární výzbroj tvořilo 12 děl SKC/28 ráže 150mm (5,9"/55) v následující konfiguraci: osm děl ve čtyřech dvoudělových věžích Dreh LC/34 a čtyři děla v jednodělových věžích MPL C/35. Byla to děla určená jak proti leteckým tak proti hladinovým cílům. Jejich kadence činila 6-8 ran za minutu a střílela protipancéřovými projektily a fragmentačními granáty a bylo možno z nich odpalovat světlice. Úsťová rychlost byla 875 metrů za sekundu. Zásoby munice činila u lodí třídy Scharnhorst průměrně 133-150 kusů na hlaveň.

Protileteckou výzbroj tvořilo 14 kanónů SKC/33 ráže 105mm ve dvojvěžích LC/31 a další kanóny ráže 37mm a 20mm.

Pohon lodi tvořilo 12 bubnových kotlů Wagner, které hnaly páru o teplotě 450°C na tři turbíny Brown-Boveri. Loď hnaná třemi lodními šrouby dosahovala rychlosti 32 uzlů a při této rychlosti byl teoretický akční rádius 2 200 námořních mil. Akční rádius spočítaný pro optimální rychlost a spotřebu strojů činil 9 020 námořních mil při rychlosti 15 uzlů. Maximální zásoba vezeného paliva byla 6 200 tun.

Pancéřování lodi bylo, jak je uvedeno výše, provedeno velmi kvalitně a masivně. Boční pás měl maximální tloušťku 320 mm nahoře a od zhruba jedné třetiny výšky se směrem dolů klínovitě zužoval na tloušťku 170 mm. Horní paluba byla chráněna pancéřem tloušťky 48,3 mm a další paluba měla tloušťku 150 mm. Přední přepážka měla tloušťku 150 mm, pancéř věží a barbet dosahoval tloušťky 350 mm. Původně příkře skosená příď byla později, stejně jako u Gneisenau, nahrazena kliprovou přídí. Boky byly poměrně nízké a tak se i na mírně rozbouřeném moři přes ně přelévala voda a hlavní paluba byla stále mokrá.

Loď nesla tři průzkumné hydroplány vypouštěné ze dvou katapultů. Již v roce 1939 byla loď Scharnhorst vybavena námořním radarem FuMO 22 pracujícím na frekvenci 368 MHz, v průběhu války byl nahrazen typem FuMO 26 nebo 27.

   

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

best off

(hrdina sovietskeho zvazu, 27. 1. 2010 21:26)

urcite jedna znajlepsich lodi druhej svetovej vojny .hlavne jej rychlost a velmi dobre pancierovanie znej robily tazke protivnika este aj pre bitevne lode a sharnhorst pritom bola len bitevny kriznik triedy deuchland ale krizniky tejto triedy boli velmi dobre

no super

(daniic, 3. 12. 2009 18:54)

6200t paliva.....super:)

SUPER

(Danko, 10. 7. 2009 18:38)

super

jaah

(alexgti, 17. 10. 2008 8:24)

super lod

nvn

(bnvb, 9. 4. 2008 20:32)

ffcnbcvvbbv

God

(samko, 27. 11. 2007 19:53)

Pekná lod.

bismarck

(peto, 11. 8. 2007 11:02)

tak o bismarcku tato lod sa vydala na lov do atlantiku briti na nu vyslali bojové lode HOod a Princ of wales Bismarck hood potopil a poškodil druhú potom na

O Bismarcku

(kadlec, 10. 7. 2007 12:50)

......

(Alino, 10. 7. 2007 12:41)

o kom

Bismarck

(kadlec, 6. 6. 2007 15:42)

co tak napisat nieco o nom

kriegsmarine

(peter, 13. 5. 2007 18:41)

mam zaujem o podrobny opis historie Bismarcka,životopisi donitza,lutjensa,comodora Martin Bonte,historia invazie do Norska.vdaka.

Este nieco

(Fetak, 9. 4. 2007 15:25)

Ked z tam mas Scharnhorst, tak tam daj aj Gnaushenaur!