Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Scharnhorst

1. 10. 2006

SCHARNHORST     

                                                                                                                            Hlavní výzbroj tvořilo devět děl ráže pouhých 280 mm. Na úkor dělové výzbroje byla ušetřená tonáž věnována ve prospěch pancéřové ochrany. Uvažovalo se o tom, že v budoucnu budou instalována děla ráže 15", ale k tomu nakonec nedošlo. Jednalo se o děla SK/LC28 ráže 11"/54,5 vyrobená v Kruppových závodech a byla umístěna ve standardních trojdělových věžích Dreh C/34 - dvě věže na přídi a jedna na zádi. Hmotnost hlavně přesahovala 53 tun a střílela projektily AP(protipancéř) o hmotnosti 330 kg nebo HE(bombardovací/fragmentační) o hmotnosti 315 kg na vzdálenost až 40,9 km při elevaci 40 stupňů. Hlaveň měla drážkový vývrt s 80. drážkami a průraznost projektilů činila až 205 mm pancéře na vzdálenost 27 km.

Sekundární výzbroj tvořilo 12 děl SKC/28 ráže 150mm (5,9"/55) v následující konfiguraci: osm děl ve čtyřech dvoudělových věžích Dreh LC/34 a čtyři děla v jednodělových věžích MPL C/35. Byla to děla určená jak proti leteckým tak proti hladinovým cílům. Jejich kadence činila 6-8 ran za minutu a střílela protipancéřovými projektily a fragmentačními granáty a bylo možno z nich odpalovat světlice. Úsťová rychlost byla 875 metrů za sekundu. Zásoby munice činila u lodí třídy Scharnhorst průměrně 133-150 kusů na hlaveň.

Protileteckou výzbroj tvořilo 14 kanónů SKC/33 ráže 105mm ve dvojvěžích LC/31 a další kanóny ráže 37mm a 20mm.

Pohon lodi tvořilo 12 bubnových kotlů Wagner, které hnaly páru o teplotě 450°C na tři turbíny Brown-Boveri. Loď hnaná třemi lodními šrouby dosahovala rychlosti 32 uzlů a při této rychlosti byl teoretický akční rádius 2 200 námořních mil. Akční rádius spočítaný pro optimální rychlost a spotřebu strojů činil 9 020 námořních mil při rychlosti 15 uzlů. Maximální zásoba vezeného paliva byla 6 200 tun.

Pancéřování lodi bylo, jak je uvedeno výše, provedeno velmi kvalitně a masivně. Boční pás měl maximální tloušťku 320 mm nahoře a od zhruba jedné třetiny výšky se směrem dolů klínovitě zužoval na tloušťku 170 mm. Horní paluba byla chráněna pancéřem tloušťky 48,3 mm a další paluba měla tloušťku 150 mm. Přední přepážka měla tloušťku 150 mm, pancéř věží a barbet dosahoval tloušťky 350 mm. Původně příkře skosená příď byla později, stejně jako u Gneisenau, nahrazena kliprovou přídí. Boky byly poměrně nízké a tak se i na mírně rozbouřeném moři přes ně přelévala voda a hlavní paluba byla stále mokrá.

Loď nesla tři průzkumné hydroplány vypouštěné ze dvou katapultů. Již v roce 1939 byla loď Scharnhorst vybavena námořním radarem FuMO 22 pracujícím na frekvenci 368 MHz, v průběhu války byl nahrazen typem FuMO 26 nebo 27.

   

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

best off

(hrdina sovietskeho zvazu, 27. 1. 2010 21:26)

urcite jedna znajlepsich lodi druhej svetovej vojny .hlavne jej rychlost a velmi dobre pancierovanie znej robily tazke protivnika este aj pre bitevne lode a sharnhorst pritom bola len bitevny kriznik triedy deuchland ale krizniky tejto triedy boli velmi dobre

no super

(daniic, 3. 12. 2009 18:54)

6200t paliva.....super:)

SUPER

(Danko, 10. 7. 2009 18:38)

super

jaah

(alexgti, 17. 10. 2008 8:24)

super lod

nvn

(bnvb, 9. 4. 2008 20:32)

ffcnbcvvbbv

God

(samko, 27. 11. 2007 19:53)

Pekná lod.

bismarck

(peto, 11. 8. 2007 11:02)

tak o bismarcku tato lod sa vydala na lov do atlantiku briti na nu vyslali bojové lode HOod a Princ of wales Bismarck hood potopil a poškodil druhú potom na

O Bismarcku

(kadlec, 10. 7. 2007 12:50)

......

(Alino, 10. 7. 2007 12:41)

o kom

Bismarck

(kadlec, 6. 6. 2007 15:42)

co tak napisat nieco o nom

kriegsmarine

(peter, 13. 5. 2007 18:41)

mam zaujem o podrobny opis historie Bismarcka,životopisi donitza,lutjensa,comodora Martin Bonte,historia invazie do Norska.vdaka.

Este nieco

(Fetak, 9. 4. 2007 15:25)

Ked z tam mas Scharnhorst, tak tam daj aj Gnaushenaur!